Nyitólap » A probiotikumokról » Probiotikumokkal csökkenthető a gyermekeknél kialakuló ekcéma kockázata
Probiotikumok használatával a várandós kismamák csökkenthetik a gyermeküknél kialakuló ekcéma kockázatát
Az újszülöttek és a csecsemők körülbelül 20%-ánál lehet felismerni az
ekcéma tüneteit, melyek a vörös, duzzadt és állandóan viszkető bőr. Ezek
a tünetek általában a homlokon, az arcon és a fejtetőn jelennek meg, de
tovább terjedhetnek a karokra, a lábakra, a mellkasra és más
testrészekre. A National Institutes of Health (NIH) kimutatása szerint
az ekcémaesetek 65%-a az első években jelentkezik, illetve a tünetek
90%-a öt éves kor előtt figyelhetők meg.
Amíg sok gyermeknél két éves kora elérése előtt javul az ekcéma, másoknál felnőtt korukig eltart a probléma. Bizonyítékokat találtak arra, hogy ez az általános bőrprobléma kapcsolatba hozható a bélben zajló kóros folyamatokkal, amit a probiotikumok viszont meg tudnak előzni illetve meg tudnak szüntetni, ezáltal segítik a javulást.
21 kutatást végeztek és publikáltak tavaly az Allergia és Klinikai Immunológiai Magazinban a probiotikumokról, mint a megelőzésre alkalmas leghasznosabb tápanyag az atópiás dermatitisz (legáltalánosabb ekcéma típus) kezelésében. További óriási hír, amit az Angol Bőrgyógyászok Magazinjában publikáltak, hogy azoknál a terhes kismamáknál, akik a terhességük alatt probiotikus kiegészítőt fogyasztottak és szülést követően az újszülöttnél is folytatták a táplálékkiegészítő probiotikus kezelést, a gyermekekben az ekcéma kialakulásának aránya a felére csökkent.
A Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem kutatói meggyőző kutatást hajtottak végre, randomizált, dupla-vak módszerrel, amiben terhes kismamákat hasonlítottak össze, akik naponta fogyasztottak probiotikus tejet, és akik placebo-s (probiotikumot nem tartalmazó) tejet. A megfigyelt alanyok a terhesség 36. hetében kezdték fogyasztani a probiotikus és placebo-s tejet és folytatták tovább a szülés utáni harmadik hónapig. Az eredmény látványos volt:
A probiotikus tejet fogyasztók utódainál 40%-kal csökkent az ekcéma kialakulása.
Mindkét fogyasztandó tej hasonló ízű volt és jelöletlen dobozból kapták. Ami azt jelenti, hogy sem a kutatásban résztvevők, sem a kutatók nem tudták ki melyik tejet kapja. Torbjorn Oien, a Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem kutatója sajtótájékoztatójában azt közölte:
"Magabiztosan állíthatjuk, hogy a probiotikus baktérium volt egyedül, ami a különbséget eredményezte az ekcéma előfordulásban a két csoport vizsgálatakor".
(Forrás: Natural News, 2010. július 27.)


